DIZAJNIMI I KUJTESËS

0
983
Ismet Tahiraj - Ueee kristali

Xheladin A. Çitaku

Doli nga shtypi libri “UUUEE KRISTALI” i autorit Ismet Tahiraj. Postimi i mëposhtëm është vështrimi im në cilësinë e Redaktorit të librit.

Nga shtigjet e rrugëtimit letrar, këtë herë, poeti Ismet Tahiraj ka zgjedhur riformatimin ose ridizajnimin e skenës së mëhershme të jetës, duke ravijëzuar veglërinë dhe mjetet shërbyese, duke rishfaqur zhargonin shprehës të disa emërtimeve të tejkaluara kohërisht, të cilat i përshkruhen dhe përkujtohen një brezi që nuk i njeh, grupmoshës së cilës i është dedikuar libri. Mënyra e vijëzimit thjeshtëzohet në shprehshmëri të kuptueshme për natyrën fëmijërore; ajo paraqet fotografinë e vargëzuar, duke specifikuar funksionin dhe funksionalitetin në aspektin praktik dhe kohor.

Letrarizimi i mundësis, mënyrës dhe stilit të një jete në kohë të caktuar, përmes shpërfaqjes së përdoruesëve përditësor shpreh informacionin për interesimin e paragjykuar të kurreshtjes së fëmiut ndaj kapacitetit shtytës të reprodukimit jetësor, teknikave të përdorura nga prindërit dhe gjyshërit, “teknologjisë” së kohës; shpreh terminologjinë përkatëse, e cila përcjellë stadet e zhvillimit të shoqërisë. Ismet Tahiraj e zbërthen këtë terminologji në kuptime poetike të përshtatshme, në shprehje adapte të konkretizuara, në pikturime të kapshme lehtësisht nga auditori i tij. Fokusimi në specifika të tilla i jep autorit meritën e përzgjedhësit të motivit që do ta trajtojë, pasqyron përkushtimin e tij në veçantitë e cultures kombëtare që përfaqësohet nga reliket e mbetura, qofshin ato material apo vetëm shprehimore.

Universi i të kaluarës shenjëzon një mori përbërsish që e karakterizojnë bashkëkohësinë e përshkallëzimit të rrjedhës dhe zhvillimeve të jetës, veç tjerash edhe me mjetet në përdorim të gjërë (emrin dhe funksionin e tyre), të cilat evoluojnë gjithsesi nëpër periudha deri të shëndërrohen në “lëndë” muzeale apo në simbolikë kohe. Pikërisht këtë fakt e elaboron Ismet Tahiraj, duke eksploruar në leksikun e zbehur apo të tejshkuar të emërtimeve, duke risjellur këta emra në tituj poezishë dhe në kuptimësi të përshkruar, për t`ia servuar opinionit të të vegjëlve si rrëfim për domosdoshmërinë ekzistenciale të përditshmëris në këto treva. Në këtë kontekst, poeti përqëndrohet në ofrimin e figures dhe cilësimit si kategori e përbashkët brenda etnikumit por edhe si veçanti e ndonjë treve të caktuar.

Jo vetëm kjo. Shpjegimi poetik i emërvendeve, apo emërobjekteve (Qilari, Kulla, Shatërvani, Buleci); i emërtimit të bimësisë (Pjepri, kungulli, thana, kumbullat e thara) apo (Gjyshi, Gjyshja, Tetja, Zëri i karkalecit) që defilojnë nëpër vargje a tituj, funksionalizon maksimalisht interesimin e poetit për t`i sjellë në realitet përceptues para botës së fëmijëve, për ta krijuar një imazh të kohës dhe një peisazh shtrirës të saj; për ta ndërtuar një strukturë (qoftë edhe imagjinare), e cila ingranohet si zhvillim kompleks me elementet përbërëse.

Duke specifikuar nëpër vargje, Ismet Tahiraj angazhon eksperiencën krijuese që ta gjejë modusin e formësimit që do i përshtatet kësaj natyre, kapacitetit absorbues dhe tërheqjes së vëmendjes së fëmijëve:

“Tetja ka
Një tëhollues
Po ia prekem
Na hedh prush…”

Shtrirja në gjerësi kap dimensione konkrete, të cilat kjo kategori lexuesish i njeh, i vështron dhe i materializohen në hapërimin e përditshëm:

“Në arë
Mos qenkan
Vesh’ lepuri?”

Prandaj dhe oferta e poetit bëhet më tërheqëse, më depërtuese në mendësinë e niveleve të tilla. Ismeti i qaset kësaj mendësie në mënyrën më adapte të mundëshme, duke e ngjyruar atraktivitetin me ngjyra që e përmbledhin tërë kërkesën shpirtërore dhe që ngritin efektin emocional të lexuesit të këtyre poezive. Vet titulli i librit shpreh befasinë, figurativitetin e një të papriture, e cila shfaqet përnjëher me shkëlqim kristalor, shkëlqim që buron nga vet ndërthurja e stilistikës, shprehimores, komponimit e intonimit. Ky është kristali artistik i poetikës që pasqyron mjeshtrinë e ndërtimit, vezullimin e fjalës, përndritjen e ligjërimit poetik, në përgjithësi:

“Duar të forta
Duhej të kishte
Ai burrë,
Me çekan të madh
Të rrënonte mure
E të thente gurë…”

Duke u fokusuar në reflektimin krijues të poetit Ismet Tahiraj, gjejmë rrugëtimin e suksesshëm të një individualiteti të dëshmuar, tashmë, i cili hedh në qarkullim formatet letrare-poetike që përmbushin pasionin shumështresor të lexuesit, duke kuotizuar relievin e vlerave të mirëfillta, sipas intensitetit frymëzues, gjithnjë. Intensitet ky që dëshmon përkushtimin në përzgjedhjen e shtigjeve ku do shtrihet traseja e një ngrehine artistike krejtësisht të re, të paeksploruar më parë. Është sensi krijues brënda personalitetit të poetit që vërejti këtë shteg, e përfshiu në shikimin e tij dhe gërmoi për të nxjerr në sipërfaqe thesaret e këtij lloji, nga e kaluara në tablonë e kornizuar në të sotmen, e cila qëndron në sfondin e suksesit të konturuar nga shkathtësia, ndjesia dhe përkushtimi.

Poezia përmbyllëse “Bulecit” sikur lidh kohët, fikson brezat, identifikon vrragëlënien, gërsheton motivimet dhe shpërfaqë tërësinë ideore të strukturimit, si sintetizim i detajimeve dhe simbolizim i vazhdimësisë në kohë dhe ambient. Suksese poetit…

PËRGJIGJE

Ju lutem, shkruaj komentin tuaj!
Ju lutem, shkruaj emrin tuaj këtu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.