Halitistët…

0
454

Rex Kasumaj, Berlin, maj 2018

(Ose milionët e asgjësë)

1.
Një zhbirim, një hallakatje tronditëse shprish prehjen limontine të biografive heroike.

Gjithçka dukej e kryer. E mbuluar me pëlhurën e qefintë. E arkivoluar dhe e pahapshme. Deri në përfundim të historisë.

Por, një personazh i Ecos, ndërsa e lexoja në orët e muzgut, nga thellësia mesjetare dërgonte kumtin: herezinë e të thjeshtëve e rrëzon padija e vet.

2.
Studio prakvere. Jashtë saj blernajë përtrirëse që ndjekë ritualin e stinës, krejt indiferente ndaj marrëzisë njerëzore. I ftuar aty, një dinast lëkurëtrashë i kooperativës politike.

Është Haliti i prapaskenave të luftës që, i dalë nga mbretëria e lumtur e heshtjes, thotë: jo, jo nuk bëhet fjalë të ketë pranuar tetë milionë euro në emër të Uçk-së. Më pak, por e vlen athua të flitet për dy-tre milionë? Ç’janë ato, shton ai, dhe, me një kundërqëndrim të ftohtë e sfidues, i kthehet moderatorit: po dhe ju vetë keni aq…Po, po edhe ju keni kapital…

Nga ky rrëfim i vështirë rrjedhojnë dy gjëra rrënqethëse: e para, disa milionë s’qenkëshin asgjë në Kosovë, ose si e cilëson shtypi gjerman, në “Shtëpinë më të varfër të Europës”, dhe e dyta, s’prish gjë, punë e madhe si janë vënë e nga vijnë: burimi, menaxhimi, morali a legaliteti dhe, e treta, lekët e intervistuesit, në kishte ndonjë menjanë, s’mund të kenë status njëjtësor. Gjurmë e tyre nuk shpie tek fondet, plot gjak e lot, të Rezistencës.

Një ditë shkrova për dy botët e Uçk-së, dhe ja, këta janë figurinat e së dytës, virtuales: të hijes, salloneve të shkëlqimta, përbetimeve, plangprishjes, lavdisë së rrëmbyer, të Brutëve…

3.
Në këtë kontekst shpjegimi, e kujtoj një rrëfim, grotesk e të trishtë, të At Zefit. Ndërsa bënte burgun e diktaturës, do të vërente gjithçka: ndoshta anën tjetër, të shëmtuar, të jetës dhe njeriut. Por një dromcë dërmuese do shpalosej e veçantë në shkrimet e tij memoriale.

Justifikimi i një nëne që, saherë vizitonte t’birin e ngujuar prapa grilave, përsëritej si refren shkallmues, ishte, si më thënë, një përmbysje e kullës etike. Anipse në mote tiranie kishte një logjikë, britma shfajsuese vente përtej çdo shkolle tradicionale të saj: shyqyr, thoshte ajo mburrshëm, që im bir nuk bën burg për politikë, por vetëm për hajni!

Tani a ka vallë, a është shpikur akoma një peshore që do të maste raportin përparësor mes tyre, aktit të ndaluar grabitçar e atij politik? Dhe poashtu: që do të shenjonte kufirin e epërm, të lejueshëm e moral të hajnisë?

Apo, mbase, “halitistët”, si nëna e sagës së At Zefit, përçmojnë ndëshkimin politik, të ultë e paburrnor dhe admirojnë deri në idhujtari veprën e bekuar, ftyrëshpëtuese të hajnisë dhe burgun e saj fisnik!..

“E qeshura është dëfrim i vegjëlisë që duhet të poshtëruar me anën e zymtisë”, këshillon sërish protagonisti i errtë manastiror. Këtë mësim çjetëzues do t’a kenë absolvuar përsosmërisht sundtarët provincialë dhe, prandaj, pajuar dhunësie, i mëshojnë ditë e natë kumbonave të poshtërimit zymtor!..

R. K.

PËRGJIGJE

Ju lutem, shkruaj komentin tuaj!
Ju lutem, shkruaj emrin tuaj këtu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.