SIMBOLI I DIELLIT ILIR, SË PAKU NJË MIJË VJET MË I LASHTË SE „YLLI I KUTLESHIT“ SLLAV DHE I „VERGINËS“ GREKE

0
1037

Abdulla Mehmeti

Si u falsifikua historia, kultura, gjuha (toponimet) e lashta ilire nga grekët dhe sllavët në rajonin e Maqedonisë (Emadhia) Ilire, sidomos në territorret e pushtuara prej tyre nga viti 1913?

1. Qyteti i lashtë Ege (Ajga-Egje) ka qenë njëri nga qytetete më të mëdha dhe më të rëndësishme në periudhën e Mbretërisë së Maqedonisë ilire. Një kohë të gjatë ky qytet ka qenë qendër (kryeqytet) e kësaj mbretërie nën sundimin e mbretit Perdika i Parë (729 – 678 p.e.r.) i dinastisë Argeade, deri te mbreti Arhelaj, i cili për shkak të largësisë nga deti dhe për nevoja tregtie me vendet fqinje, kryeqendrën e kësj mbretërie e ka zhvendosur në qytetin Pella. Sllavët dhe asmanlinjtë e ardhur më vonë, vendbanimin e ngtitur më vonë mbi themelet e këtij qyteti të lashtë e emërtuan KUTLESH, ndërsa grekët e riemërtuan VERGINA (greqisht: Βεργίνα [ver’ʝina]), nga viti 1922, pas Traktatit të Llozanës.

2. Në vitin 1977, arkeologët grekë e zbuluan një varr, i cili mendohet se i takon periudhës së Mbretërisë së Maqedonisë, përkatësisht mbretit Perdika I, ku mes tjerash është gjetur edhe një mburojë me simbolin e YLLIT, simboli i diellit sipas kultit ILIR, të cilin më vonë grekët dhe sllavët e rajonit të Maqedonisë e përdorën si simbol të tyre, duke e vendosur edhe në flamujt e krijuar pas vitit 1977, që dallon vetëm përnga ngjyra e fushës në falmujt ku është vendosur ky SIMBOL i lashtë ILIR, i cili është përdorur nga ilirët vendës dhe dardanët, së paku 1000 vjet para krijimit të Mbretërisë së Maqedonisë. Përveç dhjetëra gjetjeve arkeologjike deri më sot, këtë e dëshmon e përkrenarja me simbolin e DIELLIT (yllit shumëcepësh) е mbretit YLLI – ILLI-ILI, të TROJËS së DARDANISË, në pjesën lindore të Azisë së Vogël, rajoni i Anadollisë në Turqinë e sotme. Ky monument i lashtë i kulturë dardane-trojane (busti me përkrenaren e Mbretit Ylli, aktualisht gjendet në Muzeun e qytetit të Stambollit në Turqi.

Ky simbol aktualisht i takon trashëgimisë kulturore të botës dhe është nën mbrojtje të UNESCO-s.

Sidoqoftë, popullsia me përbërje të përzier e rajonit gjeografik të Maqedonisë, si në rajonin administrativ me këtë emër (Maqedoni) në Republikën e Greqisë, edhe në Republikën e sotme të Maqedonisë Veriore, me apo pa dashje e lidhin të kalurën historike dhe identitetin e tyre të mëhershëm me trashëgiminë kulturore ILIRE-DARDANE dhe me këtë i kthehen identitetit të lashtë të popullsisë autoktore të këtij rajoni.

Në rrethanat e sotme është tepër vështirë të falsifikohen dhe përvetësohen simbolet e popujve të tjerë autoktonë, meqë kjo e vërtetë është paraqitur shumë më herët nga dhjetëra studiues vendës dhe të huaj, të cilët e dëshmojnë padiskutueshëm autoktoninë ilire-dardane-epirote-maqedonase-shqiptare (albane-arbërore) të rajonit gjeografik të Maqedonisë, pavarësisht nga ndarjet e sotme administrative dhe politike.

Shënime plotësuese:

Dardania e Dytë – ose Troja

„Pas mbretit Dardan në fron erdhi djali i tij Erihtoni, dhe pas tij nipi i tij Troji, i cili edhe e ndau Dardaninë në dy pjesë. Pas vdekjes së Trojit, mbret i Dardanisë u bë djali i tij i madh Asaraku, kurse djali i tij i dytë Ylli, Illi ose Ili e mori nën sundim pjesën jugore të saj, e cila si Mbretëri e re sipas ,,The Compendium of Word History” u krijua në vitin 1326 para erës së re (para Krishtit) dhe së pari u quajt Ilion ose Yllion e tek pastaj Troja, gjë për të cilën studiuesi çek Vojtech Zamarovsky, në veprën ,,Bohove a hrdinove sntickych baji (Heronjtë e miteve antike), botuar në Pragë dhe Zagreb, më 1983-85, në faqen 331 sqaron: „Nipi i Dardanit – Troji ishte mbret i Dardanisë, kur ai vdiq mbretëria e tij u nda, dhe në Dardaninë e mbetur sundoi i biri i tij i madh Asaraku, ndërsa Trojën e ndarë e sundoi më i riu Ylli-Illi ose Ili, i cili e themeloi qytetin e ri, Trojën apo Ilionin”.

Pra, Troja e themeluar nga Dardania, më vonë ishte definuar vetëm si njëra nga dy pjesët e saj, ajo shtrihej përgjatë Dardaneleve, Portës Dardane (Helespontit) në jugperëndim të Abidosit. Emrat e tyre shpeshherë shkëmbeheshin me tjetri-tjetrin, herë Dardanët quheshin Trojanë, e herë Trojanët quheshin Dardanë, sidomos nga poetët e mëvonshëm romakë, edhe pse ishin i njëjti popull, i të njejtit gjak dhe i të njejtës gjuhë: Dardanët dhe Trojanët.“ (Material i huazuar dhe përshtatur)

(14 korrik 2018)

PËRGJIGJE

Ju lutem, shkruaj komentin tuaj!
Ju lutem, shkruaj emrin tuaj këtu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.